Netwerkdag Communicatie & Marketing
Schrijf je nu in!

-
9:30 - 10:00
-
Onthaal met koffie
-
-
10:00 - 10:30
-
Case uit de sector
Jessica Vandorpe (M-Accent) - B to B communicatie
-
-
10:30 - 12:00
-
Keuze uit twee workshops door Yes Communicatie
-
1. Start to TikTok
TikTok voor professionals
Ben jij van mening dat TikTok de plaats is voor simpele dansjes, life hacks en jongeren? Guess again! Tegenwoordig vinden bedrijven steeds sneller hun weg naar TikTok. Waarom? TikTok blijkt een ideaal kanaal om zowel klanten als toekomstige collega’s te overtuigen van jouw bedrijf, dienst of product. Ook is het een kanaal waar je snel een groter bereik kan hebben, zonder een groot volgersaantal zoals je misschien op andere social media kanalen wel nodig hebt.
-
2. Start to advertise (LinkedIn)
Let's advertise!
Je wilt je doelgroep efficiënter bereiken en je wilt vaker te zien zijn op de feed? Dat kan heel makkelijk met social media advertising op LinkedIn.
-
-
12:00 - 13:00
-
Lunch
-
-
13:00 - 13:30
-
Communicatie case
Katrien Wittemans (Agentschap Wegen en Verkeer) - interne communicatie
-
-
13:30 - 14:15
-
Speeddate
-
-
14:15 - 15:15
-
De kracht van AI in communicatie & marketing - Mattias Vercauteren
Waar draait het om?
- AI-kennismaking: Wat is AI en waarom is het nuttig in onze dagelijkse communicatie?
- Praktische voorbeelden: Van snelle contentcreatie tot automatische ondertiteling – wat kun je nú al gebruiken (gratis of goedkoop)?
- Inclusiviteit: Hoe AI tools kunnen helpen om onze communicatie toegankelijker te maken voor iedereen.
- Directe meerwaarde: Tijdsbesparing, efficiëntere campagnes en betere doelgroepinzichten.
Wat haal je eruit?
- Concrete tips om AI in te zetten in je werk, ook als je geen tech-expert bent.
- Inspiratie voor inclusieve en impactvolle communicatie.
- Handige (geodkope en gratis) tools waarmee je meteen aan de slag kunt.
Over de spreker:
Mattias Vercauteren helpt bedrijven te navigeren door de complexe wereld van AI. Met zijn ervaring in marketing en communicatie wil hij daarin het potentieel van AI verhogen. Zijn benadering is praktisch en gericht op het toegankelijk maken van geavanceerde AI-concepten voor een breed publiek.
Met zijn organisatie Fair Advantage helpt hij bedrijven om AI op een duurzame manier te integreren.
-
-
15:15 - 16:00
-
Cases uit de sector
Bram Wenes & Melanie Bulckaert (Forena) - communicatie bij een fusie
Inge Schroijen (Mirto) - de Mirto symfonie
-