Terug naar het overzicht  

Netwerkevent rond communicatie en e-commerce

Op 30 november organiseerde Groep Maatwerk het allereerste netwerkevent voor communicatieverantwoordelijken en commerciële medewerkers in de Demival Academy.

  • Wim Ballieu, die Balls & Glory ('het enige slow-food restaurant in een fast-served omgeving') uit de grond stampte, stelde dat de toekomst ligt in specialiseren en in nichemarkten. Hij wees zijn aandachtige toehoorders er - in zijn eigen, no-nonsense stijl - ook op dat je als ondernemer je moment om te communiceren goed moet weten te kiezen. Vandaag liever geen communicatie over het slachten van schattige varkentjes dus!
  • Greet Dekocker van SafeShops (federatie van webshops) wees haar toehoorders erop dat er voor de maatwerkbedrijven zeker mogelijkheden liggen in de Reverse Logistics (het terugsturen van goederen), aangezien daar een (redelijk) beperkte tijdsdruk op zit en de mogelijkheid tot automatiseren ontbreekt. En waarom investeren we met ons allen niet in een brievenbus waarin ook pakjes kunnen gedropt worden?
  • In de workshop rond sociale media ten slotte werd duidelijk dat we als sector nog heel wat zieltjes kunnen winnen door (nog meer) te investeren in sociale media. Verhalen achter de schermen, mensen in de kijker zetten, nieuwtjes over opendeurdagen, prijzen,…Er liggen massa’s verhalen in de sector, nu is het nog zaak deze naar buiten te brengen. De privacy van de werknemers was daarbij een punt van bezorgdheid (je hebt wel degelijk de toestemming nodig van de werknemer voor het publiceren van foto- en videomateriaal).

En voor de rest werd er vooral veel kennis gemaakt, ervaringen en ideetjes uitgewisseld én geproefd van de Balls & Glory-ballen. Bekijk de sfeerbeelden en download hieronder de presentaties.

Gepubliceerd op: 01-12-2017