Terug naar het overzicht  

De 4 grootste misvattingen over social media binnen maatwerkbedrijven

“Zouden we geen eigen Facebook-pagina beginnen?” Het is een zin die regelmatig opduikt tijdens stafvergaderingen in maatwerkbedrijven. En toch blijft de vraag voorlopig vaak onbeantwoord. Ben je van plan om de koe bij de horens te vatten? In dit opiniestuk zet Bert Stas (Influarté) je op weg.

“Onze beschermde werkplaats werkt B2B, dus social media zijn voor ons niet interessant”

Organisaties die zich tot de bedrijfswereld richten, vertonen soms de neiging overdreven zakelijk te communiceren. We herleiden een CEO of aankoopdirecteur gemakshalve tot een stijve vijftiger in maatpak, die van ’s morgens tot ’s avonds goochelt met dure termen. Geloof het of niet, maar in werkelijkheid zijn al die ondernemers, managers en CEO’s gewone mensen. Mensen die snakken naar eenvoudig, helder taalgebruik en interessante verhalen, net zoals jij en ik. En mensen die op Facebook zitten, samen met de helft van alle Belgen.

Je leest het goed: 1 op de 2 Belgen heeft een Facebookprofiel. 78% van hen (of 4,3 miljoen) logt zelfs dagelijks in. Om die simpele reden is het interessant om er actief te zijn: je kan er op een eenvoudige manier een groot aantal mensen bereiken. Zo blijf je ‘top of mind’ bij klanten, prospects, buurtbewoners, leveranciers, toekomstige werknemers, …: wanneer je Facebookvolgers een product of dienst nodig hebben, duik je onmiddellijk op in hun hersenpan.

Lees het volledige artikel hieronder.

Gepubliceerd op: 05-05-2017